5 клас
«Подорож до озера Синевир» по темі «Множення і
ділення натуральних чисел»
Тема. Множення і
ділення натуральних чисел.
Мета:
·
систематизація й узагальнення знань
учнів по темі "Множення і ділення натуральних чисел";
·
розвиток дослідницьких умінь; розвиток
логічного мислення; формування навичок роботи в групі;
·
виховання любові до прекрасного, пізнавального
інтересу, уважності, самоконтролю, поваги до рідного краю.
Тип уроку: узагальнення
та систематизація знань
Обладнання: мультимедійний
комплекс.
Хід
уроку
1.
Організаційний
момент.
Вчитель Добрий
день, шановні діти. Сьогодні на уроці ми працюємо по темі "Множення і
ділення натуральних чисел". (Слайд
1) Тому, не забудьте!
Активним будь і не забудь:
Ми відправляємось у пут ь.
Знання з собою захвати
В дорозі будь уважним ти!
2. Мотивація уроку
Вчитель. Чи
зацікавило вас питання «А куди ж ми сьогодні будемо подорожувати?» (Слайд 2)
Чи бував ти,
друже у Карпатах?
Бачив ти цей
милий, дивний край?
Якщо ти ще не
бував в Карпатах,
Втратив ти
багато,так і знай.
Там високі
простяглися гори,
А внизу
розлігся диво – край,
Неба синь сіяє
в чистих водах,
А в річках там
грає водограй!
Чи бував ти,
друже, у Карпатах?
Так це і не
Крим, і не Кавказ.
Лише раз,
відвідавши Карпати,
Ти повернешся
сюди іще не раз.
Ми повинні узагальнити знання
по темі "Множення і ділення
натуральних чисел" й підготуватися до контрольної роботи.
Сьогодні
на уроці продовжуємо роботу в групах. Ще раз прочитаємо правила поведінки в
групах. (Слайд 3)
·
Бери активну участь у спільній роботі.
·
Уважно слухай співрозмовника.
·
Не перебивай співрозмовника, поки він не
закінчить свою розповідь.
·
Вислови свою точку зору по даному
питанню, будь при цьому ввічливий.
·
Не глузуй над чужими помилками і недоліками
в роботі, але тактовно вкажи на них.
·
Подякуй партнерові за спільну роботу.
І ми
знову з вами відправляємось у подорож. Сьогодні ми відвідаємо незвичайної краси
озеро.
3.
Актуалізація
опорних знань.
Його назву дізнаємося, розгадавши
кросворд. (Слайд 4)
|
|
|
|
|
1.
|
Ч
|
А
|
С
|
Т
|
К
|
А
|
|
|
|
2.
|
Д
|
І
|
Л
|
Ь
|
Н
|
И
|
К
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Д
|
І
|
Л
|
Е
|
Н
|
Е
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
С
|
Т
|
Е
|
П
|
І
|
Н
|
Ь
|
5.
|
П
|
Е
|
Р
|
Е
|
С
|
Т
|
А
|
В
|
Н
|
А
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
О
|
Д
|
И
|
Н
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
К
|
В
|
А
|
Д
|
Р
|
А
|
Т
|
|
|
1. Результат
дії ділення називають…
2. Число,
на яке ділять називають …
3. Число,
яке ділять називають…
4. Вираз 3·3·3·3=34 називають…
5. Властивість
a·b=b·a…
6. Добуток
а·1=
7. Другий
степінь числа а2
називають…
Вчитель А чи готові ми до подорожі дізнаємося,
перевіривши домашнє завдання.( Слайд 5)
№3011. Скільки задач планував
Сергійко розв'язувати за день:
40
: 5 = 8 (задач)
2.
Скільки фактично розвязував ?
8
+ 2 = 10 (задач)
3.
За скільки днів сергійко розвязав задачі?
40
: 10 = 4.(дні)
Вчитель Я
бачу,що ви готові до подорожі. Молодці! (Слайд6)
Синеви́р (інші назви — Синєви́р,
Морське Око) — найбільше озеро Українських Карпат. Розташоване в Міжгірському
районі Закарпатської області, в гірському масиві Внутрішні Ґорґани. Входить до
складу Національного природничого парку «Синевир». Озеро Синевир - справжня перлина і візитна картка Українських Карпат. Це
найбільше і наймальовничіше гірське озеро в Україні. Шлях до озера дуже мальовничий, та не надто комфортний,
адже озеро знаходиться високо в горах. А от на якій висоті над рівнем моря
знаходиться озеро Синевир, ми дізнаємося, виконавши наступне завдання. Працюємо
в групах. Кожна група отримує завдання на картках. (Слайд7)
І група – Знайди значення
виразу найзручнішим способом:
25·47·4=
ІІ група - Знайди значення
виразу найзручнішим способом:
39·41+59·39=
ІІІ група - Знайди
значення виразу:
(82- 72):15+10=
Вчитель Групи
представляють свої завдання
Вчитель А зараз
виконаємо усну вправу. (Слайд 8)
Знайдіть значення виразу:
4700-3700-11=
Вчитель.
Озеро «Синевир» розташоване
на висоті 989 м над рівнем моря. Вся краса Українських Карпат, здається,
сконцентрована в цьому місці.
Як же виникло озеро Синевир? Існує декілька легенд про
виникнення озера. Деякі з них ми сьогодні почуємо.
Вчитель А зараз знову робота в групах (Слайд
9)
«Лабіринт»
Кожна група отримує картку-лабіринт. Виконання
вправи починається із вправи у прямокутнику. Розв’язок вправи записаний у
нижній частині одного з семи кіл. Вправа у цьому колі є наступною для
виконання. Розв’язавши всі вправи, учень складає ланцюжок відповідей.
Вчитель Отже, ми
отримали ланцюжок, який запишемо в зошиті.
(Слайд 10) Дорога до озера біжить
вздовж потоку Воловець, (Слайд 11) а
після різкого повороту праворуч — забирається в гори серед ущелин Синевирського перевалу (800 м). (Слайд 12) Зупиніться на вершині і
помилуйтесь краєвидами. (Слайд 13) На
заході видно гряду Боржавских полонин (Слайд
14), на півдні тягнеться хребет Овчарский Верх (Слайд 15), на південному сході височіє гора Стримба (1719) (Слайд 16), а на півночі – гора
Кам'янка (1578). (Слайд
17),
Площа поверхні озера – близько 7 га,
(Слайд 18), максимальна глибина – 22 м. Середня глибина Морського Ока – 8 м.
Обсяг води в Синевирі – близько 400 000 м3. Озерна вода
відрізняється незвичним смаком: вона позбавлена хлоридів. Влітку вода
прогрівається до 20°С.
Вчитель А зараз
фізкультхвилинка «Олов’яний солдатик».
На одні нозі постій
Це солдатик став у стрій.
Ногу праву підніми,
Та дивись, не упади!
Уперед підняв ти руки,
Ти не нудишся від скуки?
А тепер постій на правій,
Якщо ти солдатик бравий.
Вчитель (Слайд 19) Дорога до озера
Синевир дуже не проста. Адже Карпати – це гори. Якщо хтось із вас разом з
батьками відправиться у подорож до озера Синевир автомобілем, то слід знати, що
скоро туди не доїдеш. Адже, рухаючись із с. Росішка зі швидкістю 60 км/год.,
відстань до озера можна подолати за 3 годин, не враховуючи зупинок. Але не
забувайте – дорога складна, а тому швидко не поїдеш. Тож дізнаємося за який час
ми подолаємо дану відстань, зменшивши швидкість на 15 км/год. (Слайд 20). Розв’язуємо задачу в
групах. Групи представляють свої роботи. (Перевіряємо розв’язок. (Слайд 21)
Вчитель (Слайд 17 -19) Краєвиди відзначаються надзвичайною мальовничістю й величністю.
Стрімкі схили, вкриті стрункими ялинами, вік яких становить до 160 років,
спадають прямо до водної поверхні. Посередині озера розмістився, немов зіниця
блакитного ока, невеликий острівець площею всього кілька метрів. Звідси і
народна назва озера — Морське Око.
Люди своєю творчою фантазією намагаються
доповнити красу природи. Архітектор Юрій Соломін вдало вписав оглядові
майданчики в навколишній ландшафт. А на півострівці височить вирізана із
червоного дерева скульптурна композиція «Синь і Вир» (скульптори Іван Бродин і
Михайло Санич), яка знизу опирається на металеву основу. Висота монументу
становить 13 метрів .
Варіант
1
1.
Обчисліть найзручнішим способом
1) 4*13*25
2) 125*17*8
3) 405*82+405*18
4) 23*48-35*23+87*23
2.
Обчисліть значення виразу, попередньо спростивши його
1) 5m*20n, m=63, n=4
2) 22x+98x, x=6
Варіант 2
1) 5*17*20
2) 8*37*125
3) 568*43-566*43
4) 52*187-52*43-52*44
5) 25a*4b, a=74, b=3
6) 82b-28b, b=32
Вчитель Підійшов
кінець уроку,
Потрудись
всі нівроку.
Все,
що треба ми згадали,
Ребус
також розгадали,
Правила
всі повторили,
В
лабіринті походили,
В
групі дружно працювали,
Всі
завдання розв’язали.
Увагу,
пам'ять розвивали,
Знання
набуті закріпляли.
Ви
розумниками стали
І
за це вам ставлю бали. (Оцінювання )
Вчитель.
Відкрили
щоденники і записали домашнє завдання (Слайд
25)
Сторінка 67 – 68. Домашня самостійна робота №2
Рефлексія.
Вчитель Сьогодні ми
добре потрудилися. Будь ласка, поділіться з нами
своїми думками про сьогоднішній урок (можна одним реченням).
Вам
для цього допоможуть слова: (Слайд 26)
-Я
довідався…
-Я
відчув…
-Я
побачив…
-Я
спочатку злякався, а потім…
-Я
помітив, що …
-Я
зараз слухаю й думаю…
-
Мені цікаво стежити за…
Презентація
https://drive.google.com/open?id=0B3L25L9xWjCNY2dvZGhjRXJ3aU0
Немає коментарів:
Дописати коментар