вівторок, 10 листопада 2015 р.

5 клас урок подорож до озера Синевір з презентацією

5 клас урок подорож до озера Синевір з презентацією



5 клас
 «Подорож до озера Синевир» по темі «Множення і ділення натуральних чисел»
Тема. Множення і ділення натуральних чисел.
Мета:
·                   систематизація й узагальнення знань учнів по темі "Множення і ділення натуральних чисел";
·                   розвиток дослідницьких умінь; розвиток логічного мислення; формування навичок роботи в групі;
·                   виховання любові до прекрасного, пізнавального інтересу, уважності, самоконтролю, поваги до рідного краю.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань
Обладнання: мультимедійний комплекс.
Хід уроку
1.     Організаційний момент.
Вчитель Добрий день, шановні діти. Сьогодні на уроці ми працюємо по темі "Множення і ділення натуральних чисел". (Слайд 1) Тому, не забудьте!
Активним будь і не забудь:
Ми відправляємось у пут ь.
Знання з собою захвати
В дорозі будь уважним ти!
2.     Мотивація уроку
Вчитель. Чи зацікавило вас питання «А куди ж ми сьогодні будемо подорожувати?» (Слайд 2)
Чи бував ти, друже у Карпатах?
Бачив ти цей милий, дивний край?
Якщо ти ще не бував в Карпатах,
Втратив ти багато,так і знай.
Там високі простяглися гори,
А внизу розлігся диво – край,
Неба синь сіяє в чистих водах,
А в річках там грає водограй!
Чи бував ти, друже, у Карпатах?
Так це і не Крим, і не Кавказ.
Лише раз, відвідавши Карпати,
Ти повернешся сюди іще не раз.
Ми повинні узагальнити знання по  темі "Множення і ділення натуральних чисел" й підготуватися до контрольної роботи.
Сьогодні на уроці продовжуємо роботу в групах. Ще раз прочитаємо правила поведінки в групах. (Слайд 3)
·        Бери активну участь у спільній роботі.
·        Уважно слухай співрозмовника.
·        Не перебивай співрозмовника, поки він не закінчить свою розповідь.
·        Вислови свою точку зору по даному питанню, будь при цьому ввічливий.
·        Не глузуй над чужими помилками і недоліками в роботі, але тактовно вкажи на них.
·        Подякуй партнерові за спільну роботу.
І ми знову з вами відправляємось у подорож. Сьогодні ми відвідаємо незвичайної краси озеро.
3.     Актуалізація опорних знань.
Його назву дізнаємося, розгадавши кросворд. (Слайд 4)





1.
Ч
А
С
Т
К
А



2.
Д
І
Л
Ь
Н
И
К






3.
Д
І
Л
Е
Н
Е








4.
С
Т
Е
П
І
Н
Ь
5.
П
Е
Р
Е
С
Т
А
В
Н
А







6.
О
Д
И
Н






7.
К
В
А
Д
Р
А
Т


1.     Результат дії ділення називають…
2.     Число, на яке ділять називають …
3.     Число, яке ділять називають…
4.     Вираз  3·3·3·3=34 називають…
5.     Властивість a·b=b·a
6.     Добуток а·1=
7.     Другий степінь числа а2 називають…
Вчитель А чи готові ми до подорожі дізнаємося, перевіривши домашнє завдання.( Слайд 5)
№3011. Скільки задач планував Сергійко розв'язувати за день:
40 : 5 = 8 (задач)
2. Скільки фактично розвязував ?
8 + 2 = 10 (задач)
3. За скільки днів сергійко розвязав задачі?
40 : 10 = 4.(дні)

Вчитель Я бачу,що ви готові до подорожі. Молодці! (Слайд6)
Синеви́р (інші назви — Синєви́р, Морське Око) — найбільше озеро Українських Карпат. Розташоване в Міжгірському районі Закарпатської області, в гірському масиві Внутрішні Ґорґани. Входить до складу Національного природничого парку «Синевир». Озеро Синевир - справжня перлина і візитна картка Українських Карпат. Це найбільше і наймальовничіше гірське озеро в Україні. Шлях до озера дуже мальовничий, та не надто комфортний, адже озеро знаходиться високо в горах. А от на якій висоті над рівнем моря знаходиться озеро Синевир, ми дізнаємося, виконавши наступне завдання. Працюємо в групах. Кожна група отримує завдання на картках. (Слайд7)
І група – Знайди значення виразу найзручнішим способом:
25·47·4=
ІІ група - Знайди значення виразу найзручнішим способом:
39·41+59·39=
ІІІ група - Знайди значення виразу:
(82- 72):15+10=
Вчитель Групи представляють свої завдання
Вчитель А зараз виконаємо усну вправу. (Слайд 8)
Знайдіть значення виразу:
4700-3700-11=
Вчитель. Озеро «Синевир» розташоване на висоті 989 м над рівнем моря. Вся краса Українських Карпат, здається, сконцентрована в цьому місці.
Як же виникло озеро Синевир? Існує декілька легенд про виникнення озера. Деякі з них ми сьогодні почуємо.
Вчитель А зараз знову робота в групах (Слайд 9)
«Лабіринт»
Кожна група отримує картку-лабіринт. Виконання вправи починається із вправи у прямокутнику. Розв’язок вправи записаний у нижній частині одного з семи кіл. Вправа у цьому колі є наступною для виконання. Розв’язавши всі вправи, учень складає ланцюжок відповідей.
Вчитель Отже, ми отримали ланцюжок, який запишемо в зошиті.
 (Слайд 10) Дорога до озера біжить вздовж потоку Воловець, (Слайд 11) а після різкого повороту праворуч — забирається в гори серед ущелин Синевирського перевалу (800 м). (Слайд 12) Зупиніться на вершині і помилуйтесь краєвидами. (Слайд 13) На заході видно гряду Боржавских полонин (Слайд 14), на півдні тягнеться хребет Овчарский Верх (Слайд 15), на південному сході височіє гора Стримба (1719) (Слайд 16), а на півночі – гора Кам'янка (1578). (Слайд 17), Площа поверхні озера – близько 7 га, (Слайд 18), максимальна глибина – 22 м. Середня глибина Морського Ока – 8 м. Обсяг води в Синевирі – близько 400 000 м3. Озерна вода відрізняється незвичним смаком: вона позбавлена хлоридів. Влітку вода прогрівається до 20°С.
Вчитель А зараз фізкультхвилинка «Олов’яний солдатик».
На одні нозі постій
Це солдатик став у стрій.
Ногу праву підніми,
Та дивись, не упади!
Уперед підняв ти руки,
Ти не нудишся від скуки?
А тепер постій на правій,
Якщо ти солдатик бравий.
Вчитель (Слайд 19) Дорога до озера Синевир дуже не проста. Адже Карпати – це гори. Якщо хтось із вас разом з батьками відправиться у подорож до озера Синевир автомобілем, то слід знати, що скоро туди не доїдеш. Адже, рухаючись із с. Росішка зі швидкістю 60 км/год., відстань до озера можна подолати за 3 годин, не враховуючи зупинок. Але не забувайте – дорога складна, а тому швидко не поїдеш. Тож дізнаємося за який час ми подолаємо дану відстань, зменшивши швидкість на 15 км/год. (Слайд 20). Розв’язуємо задачу в групах. Групи представляють свої роботи. (Перевіряємо розв’язок. (Слайд 21)
Вчитель (Слайд 17 -19) Краєвиди відзначаються надзвичайною мальовничістю й величністю. Стрімкі схили, вкриті стрункими ялинами, вік яких становить до 160 років, спадають прямо до водної поверхні. Посередині озера розмістився, немов зіниця блакитного ока, невеликий острівець площею всього кілька метрів. Звідси і народна назва озера — Морське Око.
Люди своєю творчою фантазією намагаються доповнити красу природи. Архітектор Юрій Соломін вдало вписав оглядові майданчики в навколишній ландшафт. А на півострівці височить вирізана із червоного дерева скульптурна композиція «Синь і Вир» (скульптори Іван Бродин і Михайло Санич), яка знизу опирається на металеву основу. Висота монументу становить 13 метрів.



Варіант 1
1. Обчисліть найзручнішим способом
1)    4*13*25
2)    125*17*8
3)    405*82+405*18
4)    23*48-35*23+87*23
2. Обчисліть значення виразу, попередньо спростивши його
1)    5m*20n, m=63, n=4
2)    22x+98x, x=6
                                                                                                                                         Варіант 2
1)    5*17*20
2)    8*37*125
3)    568*43-566*43
4)    52*187-52*43-52*44
5)    25a*4b, a=74, b=3
6)    82b-28b, b=32                                         

Вчитель Підійшов кінець уроку,
Потрудись всі нівроку.
Все, що треба ми згадали,
Ребус також розгадали,
Правила всі повторили,
В лабіринті походили,
В групі дружно працювали,
Всі завдання розв’язали.
Увагу, пам'ять розвивали,
Знання набуті закріпляли.
Ви розумниками стали
І за це вам ставлю бали. (Оцінювання )
Вчитель. Відкрили щоденники і записали домашнє завдання (Слайд 25)
Сторінка 67 – 68. Домашня самостійна робота №2
Рефлексія.
Вчитель Сьогодні ми добре потрудилися. Будь ласка, поділіться з нами своїми думками про сьогоднішній урок (можна одним реченням).
Вам для цього допоможуть слова: (Слайд 26)
-Я довідався…
-Я відчув…
-Я побачив…
-Я спочатку злякався, а потім…
-Я помітив, що …
-Я зараз слухаю й думаю…
- Мені цікаво стежити за…

Презентація


 https://drive.google.com/open?id=0B3L25L9xWjCNY2dvZGhjRXJ3aU0

Немає коментарів:

Дописати коментар